<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5472655622449340362\x26blogName\x3dFairytale\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://nadiahhsyafiqah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nadiahhsyafiqah.blogspot.com/\x26vt\x3d-3967901589570144613', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
FAIRYTALE;
Diary's
Owner
Way Out
Credits
+ follow Dashboard
Trip to Singapore !
Monday, November 21, 20118:21 PM




FIRST DAY (Sabtu)


  Hello-hello semua ! ape khabar? lame x berjumpa . . Now nak cerita about trip aku pergi singapore minggu lepas . . disebabkan busy sangat , so baru skrang aku de mase nak story at sini . . mase first2 smpai at kastam singapore tu . . aku takut giler weyh . . kot2 aku x sengaje terbawak bende yg x boleh dibawak ke . . mengelabah aku seyh . . tgh takut2 tu tibe2 ternampak de sorang pegawai singapore , HENSEM siot !!! Nasib baik x tergugat iman aku . . hehehe . . Tengah kusyuk tgk dye , tbe2 dye pandang at aku n then dye senyum . . aku pon x thu nak wat pe terus ar senyum at dye balik . . senyuman abg 2 ya allah pnye la sweet . . cair aku seyh . . After lepas imigresan 2 . . aku straight gerak g umah maklong aku . .
 Malam lak aku g Mustafa shopping centre . . Fuhh ~ brang dye memang cantik2 + murah2 . . yang pling menarik minat aku ialah kamera nikon SG$335 dollar . . menyesal aku x bawak duit banyak2 mase 2 . . x dpt nikon aku borong ar coklat at situ almaklumlah aku ni kan pengemar coklat . . Lepas blik dri situ tbe2 akaq sepupu aku lak ajak lepak2 at kdai makan jap . . aku pon pe agy cepat je ar capai tudung . . dripde bosan ddk umah baik aku ikot dye . . best weyh naik bas singapore malam2 . . aman tenteram jek . . bahagia doe . . Biler da smpai kedai tu ramai plak yg memandang . . almaklum la mse 2 aku just pkai simple2 jek . . x mcm gaya org singapore pon maybe sbb 2 dorang pndang . . biler perut da kenyang , aty pon senang aku pon melangkah balik ke umah . . jalan kaki weyh . . smpai umah straight landing atas katil and ZzZZzZ ~
 
SECOND DAY (Ahad)  
 
Pagi2 buta aku da bangun coz . . nak solat la nak wat pe lagi kan . . After that dalam pkul 8 or 8 stengah kot aku keluar nak g sarapan at de satu tempat ni . . aku lupe la tpi tempat dye berdekatan dengan Geylang Road. Lepas da kenyang . . jalan2 ar ckit nak bagi makanan tu turun . . mak n akaq aku semua memborong cam x ingat dunia . . aku just relax je jalan2 makan angin sbb aku x minat nak cari2 bju ni smua . . tgh jalan2 tibe2 nampak kedai buku .. aku pon pe agi dengan x tengok kiri kanan straight jalan je masuk dlm kdai bku 2 . . as usual tempat yg aku akan pegi bile smpai kdai buku ialah NOVEL . . hehehe . . Nak2 mse tu aku mmg giler2 tgh cari novel OMBAK RINDU . . at melake aku da cari tpi x jmpe . . dengan telitinye aku cari akhirnye jumpe jgk . . aku terus capai novel 2 and terus bayar . . 


                                                     SG$14 melayang untuk novel ni . . :)

Tengahari smpai petang tu aku abiskan mase dengan lepak at umah sambil bace novel baru . . gaya cam aku lak tuan rumah kan . . hehehe . . Tengah kusyuk bace tibe2 abg sepupu aku ajak g satu tempat . . aku pun ikot je la . . yela aku da lame x jumpa dye so ape salah kluar dgn dye skali-skale kan? . . Ingat kan dye nk ajak aku g mne la tdi . . rpe2nye g playground yg baru bukak at area situ . . tempat dye BESAR GILER weyh !!! da la tepi laut . . mmg best giler ar . . tengah syok2 nikmati permandangan tibe2 abg sepupu aku paksa aku panjat de satu mainan ni . . dye cam sarang labah2 byk lubang . . punye seksa aku memanjat bnde 2 . . dye bole gelak je tgk aku at bawah . . kurang asam jawa betul ! da la ske2 aty pakse org pastu gelakkan pulak . . lagi bengang biler aku da smpai atas tibe2 hujan . . aku pon pe lgi kelam kabut ar nak turun . . abg sepupu aku leh lak dgn rela hati nak sambut aku at bawah . . awal2 aku da geleng kepale . . dye kate lagi " cepat la lompat . da basah ni . org bknnye nak wat pe2 pon" . Aku wat x tahu je pe dye cakap . . dgn pelahan2 aku turun . . klu turun cpat2 pastu tergolek x ke susah . . x pasal2 aku wat acara raja lawak plak at situ . . Abg sepupu aku membebel je dlm kereta . . mane x nye dye dua2 da basah kuyup . . hahaha. =P . Sampai umah maklong aku geleng kepale je tgk aku nan dye yg da basah . . Abg sepupu aku mengamuk abis weyh . . dye menonong je masuk bilik air . . x tegur aku pon . .

Malam lak aku g ESPLANADE sje nak lepak2 dgn akaq sepupu . . dye bawak ar tengok singapore waktu malam terang benderang . . and de 1 hotel ni unik gler de kapal atas hotel uh . . dye brsmbung dgn bangunan lain . . Penat weyh jalan2 at sini . . tambah plak sebelum 2 kena naik dri 1 MRT ke MRT . . fuhhh ~ semput . . Lepas da penat jalan2 . . aku pon gerak blik . . tpi sbelum smpai rumah aku singgah 1 kedai jap . . sebab de something yg menarik minat aku . . CHOCOLATE CABURY . . hehehe . . Aku beli satu jek sbb nak gune coklat ni nak pujuk abg sepupu aku yg merajuk 2 . . Nasib baik dye amik coklat tu . . klu x rase bersalah siot pade dye . . sebab kan terlalu penat . . aku pon terus cari katil nak tido after bgi coklat tu . .

THIRD DAY(ISNIN)
 
Pagi tu lepas solat terus aku kemas barang2 aku coz aku da nak balik melaka . . HUUUU~ T_T sedih da nak balik . . Ingat nak stay sane smpai result kluar tpi tibe2 mak aku de hal lak . . so nak wat cmne . . say GOODBYE TO SINGAPORE . . Hope boleh dtg lagi . . :)
 
 
 



p/s : Habiskanlah cuti sekolah anda dengan bende yang berfaedah . . smile always :)